söndag 2 september 2018

Inför valet den 9 september

Nu har jag varit ute och kampanjat för Liberalerna i Örebro, både i valstugan på Stortorget och utanför "mina" affärer i Vintrosa, Garphyttan och N Kil. Det har varit många frågor och "Lycka till" men också "att man inte bryr sig".
Det senare får mig att rysa, det är nu man har möjlighet att välja det samhälle man vill leva i de kommande fyra åren. Och det är verkligen skillnad mellan de olika partierna.
Vi Liberaler står för individens valfrihet att själv bestämma sitt liv. Vi vill också ha en social trygghet som plattform men varje person har en skyldighet att efter egen förmåga försörja sig själv.
Själv bor jag utanför staden och driver en personvalskampanj med landsbygdens möjlighet att utvecklas positivt som huvudinriktning. Liberalismen ska finnas även på landsbygden!

MEN!
Andra partier har en annan samhällssyn, några ser personerna som grupp och alla i gruppen ska vara lika, andra funderar mest på vem som är svensk och vilka som ska kastas ut ur landet.
Jag hoppas att du som inte valt än tar dig tid och läser de olika partiernas program och besöker oss i valstugorna. Och har du redan valt, du kan ändra dig genom att välja igen den 9 september.

Jag ser fram mot att träffa dig på Stortorget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar