fredag 26 mars 2010

Engagemang i Påsktid

I min förra blogg skrev jag bl a om den uppståndelse som den nya bussturlistan i Örebro orsakade. Jag backar delvis, det var bra att bristen med dålig nattrafik uppdagades. Bra också att det ansvariga kommunalrådet snabbt visade handlingskraft.

Kan man nu dra några slutsatser av detta? Uppenbarligen har det saknats representanter från den grupp människor som har behov av sena bussturer i den arbetsgrupp som arbetat med frågan. Snart är det val och partierna nominerar nu sina kandidater till sina listor. Här gäller det för våra yngre väljare att visa aktivitet och engagemang, hela vårt demokratiska samhälle bygger på det representativa systemet.
Kanske det är försent nu att få in yngre på listorna, mitt råd blir därför att du deltar aktivt i valet eller ännu hellre sätter dig in i vilket parti som mest överensstämmer med dina uppfattningar och engagerar dig i de frågor som ligger dig närmast. Och vet, att det finns inget parti som stämmer till 100% förrän du jobbat för att det ska bli så!

Snart firar vi kristna påsk, ta dig en fundering på varför. Jag önskar dig en skön och glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar