tisdag 10 november 2009

Kulturstråk och Kulturbroar i Tysslinge

Dagens nämndmöte började med att merparten av ledamöterna vandrade en del av Kulturstigen i Tysslinge för att på plats skapa sig en uppfattning om de klagomål som inkommit p g a ett servitut som ger möjlighet att passera en privat tomt.
Själva nämndmötet blev ett kreativt kaos, men jag tror att vår nämndsekreterare fick med det väsentligaste. Tänk vad en promenad kan vara inspirerande.

Kommande helgs stora begivenhet "Kulturbroar i Tysslinge" ser ut att bli en succe. Ett stort tack till min förvaltning som lyckats omvandla mina diffusa idéer och visioner till något mer handgripligt. Nu är fler stora aktörer inblandade och jag hoppas att alla Tysslingebor tar chansen till en mångkulturell happening med musik, mat, färger och dofter. Samtidigt hälsar jag alla i Vivalla, Varberga, Markbacken och Oxhagen välkomna att upptäcka Tysslinge. Och skulle du vara förhindrad i år är jag övertygad om att det kommer en ny chans 2010. För mig personligen är det lite som julafton, att få se en av mina idéer förverkligad. Jag hoppas att det blir fler under 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar