tisdag 3 november 2009

Hur man får tiden att gå

När jag startade min blog hade jag tänkt spegla mitt liv som aktiv småföretagare OCH aktiv fritidspolitiker och med några andra intressen också. Så här efter ett par aktiva år kan jag konstatera att det fungerar tack vare en förstående familj med vuxna barn och en aktiv fru med egna intressen.
Sedan sist har jag för mitt företags räkning tillbringat ett par dagar i Göteborg, några resor till anläggningar i Strängnäs, ett byggmöte i Sigtuna och ett par offerter på nya projekt. Resan till Göteborg kombinerade vi med en minisemester för fru och barnbarn med ett populärt besök på Universeum och härlig lunch på Feskekörka.
Kommande helg kombineras med några sammanträden i Visby, mitt andra hem och kontor.
Det politiska arbetet går framåt, nu börjar jag se att det rör sig i den riktning som jag arbetat för nu i tre år. Ett bra möte med inblandade intressenter om turismen i Kilsbergen och Tysslinge. Utvecklingen i området Vintrosa / E18 börjar röra på sig. Nu börjar det komma intresserade som vill etablera sig i området. Arbetet med Kulturmörker i Tysslinge (alternativt Kulturmöte i Tysslinge) pågår för fullt och det ser ut att bli bätre än jag vågat hoppas på, detta tack vare ett bra arbete av "min" förvaltning. Facit får vi den 14 november.
Nu funderar jag på hur vi ska få igång en lokal förening av Liberal Mångfald, ett intresse som jag närt ända sedan min tid som aktiv i Adoptionscentrum. I Örebro har vi ju en bra grund för en sådan förening med alla olika kulturer som finns representerade i vår stad. Vill du vara med, anmäl dig till mig.
I eftermiddag hade vi sammanträde i programnämnd Samhällsbyggnad, mer politik än i vår lokala nämnd.
Nu ska jag planera kommande gruppmöte med lokala nämnden och ett möte i Frimurarna. På CDn ligger Villa Bonita av Karin Brunk Holmquist och väntar. Tur att det finns ljudböcker att njuta till i bil och vilstol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar