lördag 4 juli 2009

Visby under Almedalsveckan

Mitt andra liv, som somargotlänning, är ett liv som så här års levs i händelsernas centrum. På en sida om tomten har just Almedalsveckan avslutats, på andra sidan rundar nu de stora segelbåtarna som deltar i Gotland Runt rundningsmärket Visby.
Att undvika talen av de olika partirepresentanterna är svårt, tur att jag är politiskt aktiv och intresserad.
Utan att lägga några politiska aspekter anser jag att (S) har ett problem med en färglös ordförande, som dessutom är så tråkig att lyssna på så jag gick inomhus! (MP) har lärt sig vänsterns ordval och formuleringar och hade inget spännande att komma med. Språkröret såg ut att veta om det, liknade mest en ledsen teddybjörn i talarstolen.
Veckan har nu avslutats av vår stadsminister, en god talare med sådant flyt att det blev få möjligheter till applåder.

Årets politikervecka var den största hittills, alla lokaler och skrymslen uthyrda. De lite bättre lägena betingar fantasisummor i hyra. Läste i tidningen att Gotlands kommun satsar 500 000 kr på arrangemanget, en investering som ger mångfalt tillbaka för kommunen och dess näringsliv.

Efter morgonens oväder med åska och regn skiner nu solen igen. Tyvärr för Gotland Runt seglarna har vindarna åter mojnat. Havet ligger solglittrande och bara väntar på att jag åter ska ta ett dopp.

Plums på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar