lördag 23 maj 2009

Kort rapport


Så har vi upplevt ännu en fin Tysslingedag med mycket folk i rörelse och många fina stationer att besöka. Jag förvånas varje gång över att vi har så många fina konstnärer i Tysslinge, och väldigt stolt när jag är ute för att prata om alla möjligheter som finns att utveckla och sprida vår konstimage.
Som en läsare har kommenterat, så har det varit tyst ett tag från mig. Inte beroende på att det inte funnits saker att skriva om utan mer att det varit för mycket runt omkring mig den senaste tiden.
På det politiska planet är det ständiga möten om den krisande ekonomin med ständigt återkommande krav på besparingar. Till viss del är det bra att det krisar då och då, det skärper organisationen och håller igen alltför vidlyftiga planer.
Igår började badsäsongen med en glad sol som värmde när vi invigde badet vid Lögardammen. Jag gogglade för att få lite historik, och fann att i Lögardammen döpte baptisterna sina nya medlemmar redan på 1870-talet. Så dammen har varit viktig för ortens folk i långa tider.
Besökte Karin Larssons utställning "Karin 150 år" i Sundborn i helgen. Åk dit och förundras över hur moderna hennes mönster är! Titta också på textilelevernas utställning en trappa upp där de tolkar sina upplevelser av Karin Larssons färger och mönster. På bilden syns Lisas pelargon tillverkad av återvunnet material, en blomma som finns i riklig mängd i de Larssonska fönstren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar