måndag 23 februari 2009

Nu går vi vidare...

Detta har varit ett givande veckoslut. Kommunikationen via mail har varit intensiv för att vara utanför arbetstid. Men nu är den gordiska knuten löst och det finns fler vinnare. Vi har i snart ett år fört diskussioner om var ansvaret för kommunens idrottsanläggningar ska ligga. Vi och juristerna har tolkat det reglemente som styr vår nämnds arbete så att det ligger hos Fritid och Turism. Men så var det frågan om pengarna, hur man än vrider på frågorna hamnar man där. Det var det som mail-trafiken handlade om. Och helt plötsligt var vi överens, vi delar på det! Nu kan vi lägga vår energi på att fortsätta utveckla området, i helgen skrev jag ner mina tankar om Tysslinge som turistort. Men det ska mogna lite till, jag återkommer till detta senare.
Arbetet med att starta byggnationen på Kilsbergsvallen går vidare, idag träffade vi den sista av tre konsulter som ska lämna offert. Trevligt att sitta som beställare, annrs brukar situationen vara den omvända. Var idag i Stockholm och tittade på ett intressant projekt som ska konverteras till bergvärme. Nu gäller det att "fila rätt" på siffrorna innan offerten skickas på fredag!
Helgen gick i snöns tecken. 15 cm nysnö och härligt gråväder lockade ut både mig och kameran. Tur att den digitala tekniken kommit annars hade jag ruinerat mig på framkallning och kopior.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar